Cum să faci Super Selfie cu un aparat compact oarecare

Alaltăieri am scris un articol relativ la selfie-uri (poze pe care ni le facem singuri) şi mi-am dat seama că am foarte multă practică. În 10 ani mi-am făcut o imensitate de fotografii.
Aparatul meu are în jur de 8 ani, poate chiar mai mult. Şi este singurul pe care l-am folosit atâţia ani.
Kodak easy share M753. Până ieri eram convinsă că se găseşte (de cumpărat) şi în România, dar l-am găsit doar pe 2 magazine pe care nu le cunosc şi nu pot să le recomand. Eu l-am luat din Italia cu vreo 200 de euro. 
Este destul de simplu de folosit, are multe funcţiuni. Unele nu le-am folosit niciodată. Oricum, sunt foarte mulţumită de el. Fac fotografii la toate mâncărurile mele pe care le public pe reţeteîndrăzneţe.blogspot, îmi fac selfie cu duiumul, fotografii panoramice, videouri (nu sunt foarte clare, dar mult mai bune decât ce am văzut în jur. Am observatnu-i place culoarea galbenă (de aproape). 
Oricum, deseori sunt constrânsă să reduc mărimea şi calitatea (pozelor) pentru că îngreunează pagina. Din cauza asta nu sunt foarte clare şi câteodată par şi retuşate. :D

Pe Emag găseşti sute de modele la preţuri rezonabile. Acum au promoţii extraordinare. Dacă eşti începător, 1 aparat compact de 300-400 de lei este perfect. 

Indiferent de aparatul tău, va trebui să faci multă practică înainte să descoperi exact ce poate şi care sunt părţile tale "bune". 
Poţi să ai aparate de mii de euro, dacă nu te pricepi şi nu vrei să-nveţi, nu te ajută cu nimic. Cunosc destui care cred că este deajuns să ai un aparat bun pentru a face foto super. Ei bine, NU. Îţi trebuie mult timp să pricepi toate șiretlicurile. Un fotograf ce am cunoscut acum câtva timp a stat cu burta pe carte nu ştiu câte luni, înainte de a se apuca să facă poze şi să ia banii la oameni. A citit cărţi, a făcut cursuri on line, s-a informat. Şi face nişte poze de rămâi mască. Dar mulţi... pauză. Banul să iasă. Până şi eu fac fotografii mai bune decât ei. Atenţie mare la cine mergeţi. 

Nu sunt fotograf profesionist şi voi vorbi doar din experienţele mele.

Am notat foarte multe lucruri de-a lungul anilor.
În primul rând, multe persoane au faţa asimetrică. Dacă ai observat că uneori ieşi bine, alteori parcă eşti rupt dintr-un film de groază (eu, EU) acesta poate să fie motivul. :D
Este foarte posibil/probabil ca să ai două profiluri diferite.
Nu sunt deloc fotogenică, cum afirmă şi cred mulţi. Am învăţat să-mi fac fotografii cu calm, cât mai multe, şi apoi aleg. Am fost atentă la infinite şmecherii şi acum pot să zic că majoritatea fotografiilor făcute de mine sunt super! (fără falsă modestie. După 10 ani de practică şi învăţătură, crede-mă, oricine ar învăţa/şti cum se face o fotografie bună). 

1. Evidenţiază care este profilul din care ieşi cel mai bine. Eu ies bine din stânga, din dreapta par o persoană complet diferită. Detest chestia asta. Mai ales când eşti la o fotografie de grup şi uiţi de detaliul acesta. Când îţi ajunge fotografia te înspăimânți. Brrrrrrrrrrrr

2. Lumina este absolut fundamentală. Dacă vine din profil, fotografiile ies exact cum este decorul, din faţă/dreapta ţi se văd şi ridurile pe care nu le ai. La întuneric, nu te vezi deloc. :D 

3. Starea psihică influențează grozav aspectul unei persoane. Nu fă fotografii când te simţi prost, ţi-e rău/te doare ceva, eşti nervos. Ţi se reflectă pe chip, în ochi, etc.


4. Surâsul. Eu am pomeții foarte proeminenți, dacă râd, ies aiurea rău. În realitate (?! = live = alive?!) îmi spun că-mi stă super când râd, însă nu-mi place cum ies în poze. Evit pe cât posibil. 

5. Atmosfera, ambientul, vremea. Nu le faci la întuneric, cum am zis mai sus. În natură ies cel mai bine.

6. Fă cât mai multe fotografii, fără să te grăbeşti. Caută locuri retrase unde să nu fii deranjat. Dedică foarte mult timp să înţelegi ce anume, când, unde, cum, când ieşi cel mai bine.


7. Acest truc este Exclusiv pentru femei (dar, na vezi, tu...). Foloseşte un mascara şi un gloss de buze (prefer ruj-urile mate roşu aprins. Dacă este posibil şi ai un creion iluminant (? care luminează) pentru ochi - pe pleoapa inferioară - pe pleoapa superioară, SUS, dreapta (în colţul ochiului), întinde nişte fard roz/roşu. Te va ajuta enorm (eu folosesc exclusiv mascara si ruj).
Altceva nu folosesc şi nici nu recomand. Care mă cunoaşte ştie că am 38 de ani şi DEŢIN mulţi pistrui, nu ascund nimic. Nu pot publica multe fotografii pe blog, însă, dacă eşti curios, intră pe pagina mea Facebook, şi vei vedea mai bine.

NU ÎŢI ŢUGUIA BUZELE, mamă! Pe bune. E de prost gust. 

Sau, mai simplu, mergi la un fotograf profesionist care se pricepe (cunosc câţiva). Acesta, dacă ştie meserie, va observa imediat care sunt atuu-rile tale şi va şti cum să le valorifice. 
Nu este de ajuns să ştii din care parte trebuie să vină lumina, trebuie să te pricepi la OAMENI
Dacă însă nu-ţi permiţi, ca mine, vei fi atent la ce am scris mai sus şi te vei apuca să-nveţi. Cum am făcut eu

Niciun alt fotograf nu m-a pus vreodată în valoare până acum.Cumnata mea îmi face fotografii, dar de departe şi sunt chiar super. Dar pentru un selfie este mult mai greu. Trebuie multă răbdare, pasiune şi voinţă. 

Personal sunt TOTAL împotriva retuşării fotografiilor. Şi împotriva fotografiilor din unghiuri bizare. Nu e chestiune de originalitate, dar de snobism. Am un "prieten" care se tot încăpățânează să sucească aparatul aiurea. Sincer, o consider o mare prostie. Nu este de ajuns să CREZI că ştii ce faci, dar să ştii de-a binelea. Şi asta se poate numai cu practica, studiul, munca. Nu cu grandomania

Fotografiile alb negru/sepia îţi dau un aer vintage/misterios, însă eu prefer fotografiile în culori REALISTICE=adevarate. 
--- Ce rost are sa intensifici culori care nu exista? Absurd.

Am pus şi un video pe You tube. Nu-l mai încarc aici că-mi îngreunează pagina. 

Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau hai sa devenim prieteni pe Facebook.
Iti Multumesc, si te astept cu mult drag om cu suflet.

Post a Comment

0 Comments

>