Planuri de Anul Nou




Planuri pentru Noul An -Dorinţe, propuneri, visuri/vise, lucruri de făcut/văzut


Iată-ne ajunşi şi la sfârşitul anului. Toţi ne pregătim de sarbatoare cu multă frenezie şi nerăbdare. Ne-am făcut planuri, avem multe speranţe/aspiraţii/dorinţe şi tot atâtea întrebări... ---- Va fi cu adevărat un Nou an Fericit?! Eu sper că da! Pentru tine, pentru mine, pentru părinţi, copii, bunici, pentru oamenii săraci, pentru toţi acei care merită.

Eu mi-am făcut o listă cu lucruri de făcut în anul viitor:

1      Să câştig la loto măcar 1.000.000 de Euro
2      Să-mi fac o casă cu mâinile mele undeva în pădure departe de lume. Acolo unde sunt urşi, da.
3      Să-mi cumpăr o Volvo (XC60 sau 90 :) )
4      Să-mi iau un laptop (da, nu am)
5      Să-mi iau un aparat de fotografiat performant
6      Să merg într-o staţiune balneoclimaterică cel puţin 1 lună
7      Să-mi scot toate ridurile de pe gât şi din jurul ochilor
8      Să-mi continui studiile şi să încep cele 4 facultăţi la care visez dinainte de a mă naşte
9      Să devin designer de interior şi să-i amenajez o casă lui Ponta
10    Să devin designer de modă pentru femei cu forme
11    Să scriu 1 carte, 2, 3-10
12    Să vizitez Egiptul (piramida lui Keops)
13    Să-mi iau o bucătărie din lemn masiv de culoare verde deschis cu toate ustensilele imaginabile
14    Să nu mă doară nimic, dar absolut nimic şi să am o sănătate de fier
15    Să devin vegană (complet)
16    Să întineresc cu 10 ani. Mai bine: să inventez o maşină a timpului şi să dau timpul înapoi cu 10 ani. Sau cel puţin să-l opresc.
17    Să nu mă mai deteste lumea fără motiv. Şi mai ales să nu mai inventeze (de ex.) că am copii mai mari ca mine. Că nu-i frumos, ba e chiar meschin. Mda... cam atât. Mă mulţumesc cu atât. :)

--- Tu ţi-ai făcut lista? Ce aştepţi atunci
Fuga fuguţa la scris. Dar nu trebuie doar să scrii, dar să crezi cu fermitate.

Şi acum, să lăsăm ironia la o parte... cevrea e PACE. Pace între toţi oamenii. Un cliseu, stiu. Dar asta-mi doresc. Pace moralăSeninătate. Pentru că este, fără îndoială, cel mai important lucru. Toţi ne dorim sănătate şi toţi afirmăm că este mai importantă ca toate. Şi ar fi adevărat dacă am şti să preţuim. Dar dacă ai şi sănătate şi nu ai pace... atunci NU ai nimic.
Viaţa este o continuă luptă... nu putem avea totul. Chiar dacă am avea tot n-am fi mulţumiţi. Am vrea mereu altceva şi altceva şi altceva... . Ne consumăm ca lumânările în seara de Paşte.
Cine a zis că banii nu aduc fericirea nu a afirmat falsul... dar era DESIGUR un om bogat care nu s-a străduit să fie mulţumit.
Pentru că fericirea SE ÎNVAŢĂ. Nu stă în natura noastră, nu ne naştem fericiţi, dar putem învăţa... aşa cum învăţăm să mergem. Întâi cu capul în jos, apoi pe burtă/târâş, pe urmă în genunchi prinzându-ne de orice, apoi în picioruşe cu mâinile întinse. Dar învăţăm cu toţii. 

Acum 9 ani am citit într-o carte (psihologie) ceva ce m-a făcut să cuget foarte mult. Autorul, un om înţelept, zicea: „în fiecare dimineaţă, când ne trezim, fiecare dintre noi are de făcut o alegere: să fie fericit sau nu. Eu aleg să fiu fericit, doar nu sunt prost.”

Nu este uşor să înveţi să fii mulţumit cu ce ai, dar se merită. 
Opreşte-te din fugă pentru o clipă şi întreabă-te: 
--- „De ce e aşa important pentru mine să-mi iau o Ferrari (de ex.)? Ce îmi dă aceasta maşină? E frumoasă (şi-ncă cum! :D), e adevărat dar nu pot conduce cu mai mult de 130 la oră pe nici o stradă (doar pe autostrăzile din Germania unde ai voie „să alergi” cu 150 la oră). 
Şi atunci de ce trebuie să muncesc să-mi rup spinarea şi să mănânc pâine uscată 30 de ani din viaţa mea? 
Oare o Dacia nu mă poate duce la destinaţie tot atât de bine?!” 
Este doar un mic exemplu.

Omule... viaţa e una şi dacă nopţile nu poţi dormi pentru că vecinul tău are casa mai mare decât a ta, înseamnă că nu ai pace. Şi nu e bine. Probabil fredonezi şi-n somn melodia aceea care zice: „să moară capra vecinului”,  dar nu în glumă ci în serios. Şi atunci,... serios ... Ce vei răspunde când, la judecata finală, vei fi întrebat: 
---„Ce-ai făcut în viaţa ta în afară de a dori ce (sau mai mult decât) are vecinul tău!?

Aşadar eu îţi doresc PACE!
Un NOU AN senin şi înţelept, prietene. Ciocneşte un pahar (plin) şi pentru mine! Ca iar voi fi singura. :D

Dacă ţi-a plăcut/esti de acord, un like la pagina Facebook, sau orice altă iniţiativă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc.
Si daca esti citesti in englezama gasesti  aici: While I Breathe, I hopeTe astept cu drag.


Post a Comment

10 Comments

  1. hmmm...poate venim noi sa te urâm...aaa pardon urăm :P asta daca nu ne vedem la tara. am fi vrut sa venim si de Craciun da tata a lucrat aproape non-stop (pe deasupra si schimbul 3).
    Si daca ai inceput cu lista am sa fac si eu una micuta gen top 3:
    -să termin (mai bine zis sa incep si sa termin) licenta...n-am vrut sa o dau asta vara că cica na m-am maritat
    - sa iau cu brio gradul II ( chestii legate de servici)
    - să ajung in Londra :)

    ReplyDelete
  2. :). Înţeleg. Vă aşteptăm şi, de data asta, promit să nu mai fac o criză de isterie. O să iei cu brio gradul II, o să termini licenţa (ai avut o scuză plauzibilă :) ), şi o să ajungi la Londra. Sunt SIGURĂ! Şi o să fii şi fericită!

    ReplyDelete
  3. deci ai adaugat ceva nou pe lista mea...multam pt incurajari.Criza de isterie? Te referi la cea de la sfarsitul anului trecut? Lasa ca a fost amuzanta! You are a breath of fresh air!

    ReplyDelete
  4. Da... la aia. Cred că n-am să uit nicicând. Thanks, you are too good. :)

    ReplyDelete
  5. casa sa imi fie vila,masinuta ,limuzina

    ReplyDelete
  6. N-am gasit ceva mai frumos despre Blogger: Eu merit - Trimiteţi un comentariu pe tot internetul!


    my blog post pensiuni

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>