Acnee-mituri și remedii

Personal nu mai am mari probleme cu acneea. Evident, nu mai sunt adolescentă (ehehehe), asta mi-ar mai lipsi la vârsta mea. :D Am avut și eu 15 ani odată... ăăăă. 
Ce, nu crezi?! 
Cunosc câteva persoane (dragi mie) care se confruntă cu această problemă. Nu m-am gândit niciodată cât de mult poate influența viața unui om un ten plin de impurități/pori deschiși (coșuri). 
Și eu am avut probleme, dar, pe vremea aceea nu am dat prea mare importanță. Mi se părea normal.

De ce apare acneea?! Păi nu există neapărat un răspuns precis, zic eu. 
Multe pot fi cauzele: predispoziția = ereditatea de la părinți; o alimentație greșită, plină de grăsimi, dulciuri; stresul, viața sedentară/lipsa de mișcare fizică în aer liber, etc., etc., etc. 
Nu sunt doctor și nu vreau să vorbesc tâmpenii, de aceea voi vorbi doar despre ceea ce am probat eu pe pielea mea.

În primul rând, în toate cazurile, igiena pielii este fundamentală
Aceasta trebuie făcută în fiecare seară cu apă călduță și cu un săpun ales cu mare grijă. Nu pot să-ți dau un nume precis deoarece ceea ce foloseam pe vremea mea era un săpun cu sulf. Bănuiesc că se găsesc și acum în comerț, parcă am văzut prin supermarket-uri/farmacii (uite un link de la Vegis).  De câtva timp folosesc Dove pentru ten sensibil. Dar nu recomand pentru ten cu acnee. Știu sigur că se găsesc săpunuri/geluri pe care scrie exact că sunt pentru acnee.

Unul dintre remediile care au funcționat la mine a fost sucul proaspăt de lămâie. Aplicat imediat după ce ai stors lămâia. Dar acesta, fiind foarte concentrat/puternic, poate arde pielea făcând-o să se înroșească puternic și creând foarte multă usturime. De aceea recomand să probezi puțin pe o zonă mică, să vezi dacă arde (lași să acționeze vreo 10 min). Că exact aceasta face: arde, și nu e bine: Că dintr-una sari în alta. 
Oricum, o poţi dilua puţin (cu apă plată, posibil fiartă şi răcită).
Lași să-și facă efectul circa 10-15 minute după care clătești cu apă călduță (NU fierbinte), aplici o cremă lejeră evitând cu sfințenie zonele afectate de acnee. Și nu ieși afară la intemperii (mai ales NU te expune la soare imediat ce ai făcut asta). Stai în casă cel puțin 5 ore. 
De preferat este să faci operația aceasta seara, înainte de culcare (aplici, lași să acționeze, clătești, aplici crema – conturul ochilor/buzelor, pe gât). În cazul în care simți că arde, adaugi puțină apă (adică diluezi sucul concentrat). 
Proporția?! Păi, depinde mult de pielea ta (eu nu-l diluam deloc, dar am pielea rezistentă). Fă mai multe experimente, dar nu exagera, ca să nu faci mai rău.

Un  „remediu” care se folosește impropriu este pasta de dinți. Nu mai face asta, dacă ai făcut-o până acum. Nu este bine, nu te ajută, dimpotrivă.

De asemenea, mă spălam pe față destul de des (poate în fiecare zi) cu infuzie de frunze de mentă sau urzică (rozmarin, mușețel, salvie)
Infuzia se face cu apă fiartă și răcită (Într-un pahar de 150 ml de apă fiartă și răcită pui o lingură de plantă tăiată mărunt și lași la macerat peste noapte), sau fierbi apa și o torni peste frunzele de mentă sau urzica. Pui o linguriță de plantă (tăiată mărunt; poate să fie și uscată și proaspătă) la 150 ml apă. Lași vreo 15 min și  Te speli normal cu ea dimineața (mai ales). Dacă simți că tenul este gras folosește și săpunul ce ai ales. Usucă-te tamponând ușor cu un prosop moale curat (pe care-l folosești doar tu, exclusiv pentru ten). Aplică o cremă lejeră (evită cremele grase cu ulei de măsline, migdale, etc.). Dacă găsești cu extras din castravete, este optimă, dar nu prea are un miros plăcut.

Încă mai fac des astfel de spălături cu infuzii din plante. Recomand tuturor celor care un ten gras sau mixt, fie că au probleme cu acnee sau nu.

Mai am câteva idei (sunt multe de spus), dar las pe data viitoare. Prea lung post-ul, mi s-a atras atenția (de câteva ori). 
Pentru măști cosmetice naturale - ten gras (și mixt) citește aici.

Post a Comment

4 Comments

  1. Important e sa nu te mai dai cu fond de ten... nu credeam nici eu, dar nu l-am mai folosit vreo doua luni si mi-au disparut cateva cosuri! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu tot zic, dar cine n-are urechi, nu mă aude. Toate produsele chimice de machiaj: fard, fond de ten, etc. fac foarte rău tenului cu acnee. Acoperă porii nelăsând pielea să respire şi de aici şi o groază de puncte negre. Pffff. Mă bucur că ţi-au dispărut, mare aiureală cu coşurile astea.

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>