Mă apuc de dietă... de luni

Așa zicem mulți dintre noi. Pentru că cine iubește dietele? Să fim serioși! Eu le detest din toată inima, mai ales când mi se pare că sunt deja la dietă, de o viață chiar.
Că, așa cum am mai scris, unele persoane se îngrașă numai cât se uită la o mâncare, altele pot mânca orice/oricât/oricând și nu pun nimic. Alea sunt persoane norocoase, dar care poate nu apreciază.
Personal, mănânc din plăcere, nu din necesitate.
Nu sunt adepta „mănânc ca să trăiesc”, însă nici expresia „trăiesc ca să mănânc” nu mi se potrivește.
Odată cu înaintarea în vârstă ne îngrăşăm mai repede. Probabil după 40 şi? Eu încă nu experimentez asta. Dar fac mult exerciţiu fizic. Şi nu acelaşi în fiecare zi. Am mai spus, efortul fizic susţinut/mişcarea, trebuie să fie diferită de obicei, pentru a slăbi. Altfel nu faci decât să te menţii.
„Iarna ne îngrășăm mai ușor”. N-am înțeles niciodată de ce lucrul acesta. Nu prea are logică, dacă stăm și ne gândim.
Da, e adevărat că metabolismul e mai lent (din cauza frigului), totuși, mi se pare că facem mai mult efort decât vara. Numai să cărăm pe noi 6-7 kg de haine în plus, mi se pare un sport extrem. Și totuși
ne-ngrăsăm.
Părerea mea este că o facem pentru că mâncăm mai mult/ mâncăm mai multe dulciuri, chipsuri. Poate stăm mai mult în casă, în fața televizorului și-atunci ronțăim la greu, tot ce ne cade-n mână/gură.
Iarna ne acoperim mai mult și nu se vede că devenim mai rotofei...
Însă cum vine primăvara, cum intrăm în panică. Atunci când este cald, ne îmbrăcăm mai subțire și se văd șuncile. Și pac începem tot felul de diete, care mai de care mai ciudate/drastice. Auzim în Tv tot felul de mărturii și sfaturi. Vip-uri care au slăbit rapid cu diete minune și le-ncercăm și noi. Fără să ne gândim că ne punem sănătatea-n joc.
Ultima dietă de care am auzit este aceea cu carne și salate. Lactatele și fructele excluse total deoarece conțin prea mult zahăr (prea mare indicele glicemic). Nu mai vorbim de carbohidrați.
Însă am auzit de oameni care au slăbit cu diete pe baze de dulciuri, sau carbohidrați, etc. Zic că trebuie să mănânci exclusiv dulciuri și slăbești. Mi se pare logic, dar complet nesănătos.

Eu voi ține o dietă cu supe/borșuri, salate cu buruieni de primăvară. Nu voi renunța la fructe (citrice, caise, prune, mere, etc.) și nu voi exclude nici lactatele (nici nu sunt fan, dara dacă vreau iaurt, voi mânca).
Până la Paști. Să văd cât slăbesc. 4 kg aș vrea și dacă nu bag dulciuri în gură, sunt sigură că voi reuși.

Se știe că atunci când începi o dietă, care exclude total ceva ce ție nici nu ți-a plăcut vreodată, simți nevoia imperioasă să mănânci exact alimentele interzise.
Astăzi am mâncat un borș cu urzici, ștevie (și alte legume cu indice glicemic scăzut) Rețetă personală, destul de apetisantă (rețeteîndrăznețe.blogspot). 2 porții până-n prezent.
Nu mi-e foame, dar parcă-mi lipsește ceva. Nu e că mănânc mai mult de obicei, e psihologic. Exact cum am scris mai sus.
Însă vreau să țin dieta asta. Este mai mult o cură detoxifiantă. Îmi va face bine și fizic și psihic.

Ție îți plac dietele?!

Post a Comment

8 Comments

  1. Eu nu am reusit niciodata sa tin o dieta stricta...aia gen care sa iti spuna ce sa mananci dimineata ..la pranz si seara...mergea 2 zile si apoi...gata... Am reusit sa slabesc maancand mai sanatos..am renuntat la prajeli..chiar si acum cateodata mi se face rau cand numai imi imaginez ceva prajit in ulei...Am mancat mai mule iaurturi...fructe...paine f putin. Am slabit mult intr- perioada..am mai pus apoi putin.si acum vad ca totusi ma mentin la o anumita greutate,,desi tare as vrea sa mai dau jos 2 kg,, :). Ceea ce am observat e ca,,,daca seara mananc foarte light..slabesc mai usor. Nu imi place sa tin diete..nu imi plac restrictiile impuse de ele..ideal e sa manaci de toate..cu moderatie..fara sa depasesti caloriile necesare ca te mentii/slabesti. Ceea ce am auzit de la colegele mele...e ca dieta Dukan..care e si la moda acum..da roade...insa mi-a fost lene sa citesc detaliile legate de ea...poate in viitor..who knows?! Spor la detoxifiere!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt perfect de acord cu tine. Personal oscilez (de vreo 6 ani) între 58 de kg și 61. Când ajung la 61 intru în panică. Nu-mi mai place de mine, nu mă mai uit în oglindă și trebuie să fac ceva. Da, o cunosc, Dunkan. Nu este grea deloc, doar că mi se pare complicată. Trebuie să ai multă disciplină. Când sunt acasă e ok, dar când merg la țară numai grija asta nu am. Mulțumesc frumos.

      Delete
  2. Destul de aiura să fii la dietă. Părerea mea este că, dacă dorim să ducem o viață cât de cât normală, din punct de vedere al nutriției trebuie să consumăm alimente din fiecare categorie (și un ou, și o brânzică, și o fripturică, și o ciorbă, și o legumă etc.). Dar, cum spuneai și tu mai sus, poate sunt persoane care pot mânca orice și nu pun kilograme în plus pe ele, dar pot fi și la polul opus.

    Poftă mare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolut de acord. Balanță*n toate. Problema e când ai depășit limita greutății ideale (care este personală). Atunci, vrei nu vrei, la ceva trebuie să renunți. Cred că atunci când avem greutatea care ne place, ar trebui să facem diete de consolidare. Da, cred că așa am să fac anul ăsta, pentru că m-am cam săturat de oscilările astea. Mulțumesc frumos.

      Delete
  3. nu-mi plac dietele pentru nimic in lume,....mananci de toate,dar in cantitati mai mici , asta da,.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Corect. Cred după 2 zile de detoxificare mi "s-a supt burta". Foarte faină senzație.

      Delete
  4. oohooo si eu de cand ma apuc de dieta de ani de zile:))) ca oricum orice dieta as tine nu prea are efact asupra mea... ori nu mai mananc:)) ca sa nu mai pun pe mine ori mananc ca sa mai pun pe mine:d dar si sportul e o treaba.. dar nu la toata lumea isi are efect!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e foarte greu cu dietele astea. Sportul e super ok, indicat oricum, însă trebuie făcut cu regularitate. Pfff, draga mea am slăbit aproape 2 kg... dar adevărul e că am ţinut regim, nu glumă. Nimic carbohidraţi, numai verdeţuri. Super cool!!! Corect, nu la toată lumea are efect, dar dacă găseşti regimul pentru tine, om devii. Hai, mă, că doar nu eşti grasă! Ce te plângi? :)

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>