Atenţie la pisica neagră

Mergeam astăzi liniştită pe stradă, gândindu-mă profund la ceva. Deodată aud un claxon sunând puternic. Tresar şi mă uit să văd cine, cum şi de. Văd în faţă o pisică neagră trecând strada. Şi aşa am descoperit de ce  s-a claxonat.
Nu ştiu, dar în ţara în care am făcut eu şcola de şoferi, se învăţa în timpul orelor că nu se claxonează niciodată un animal care îţi iese în faţă. Acest lucru îl sperie şi îl trimite în confuzie totală.
În haosul care s-a creat am avut timp să observ că animalul a trecut în mare viteză, şi maşina care a claxonat era destul de departe, ceea ce a lăsat loc interpretărilor de tip superstiţios.
Probabil aşa fac şoferii care sunt superstiţioşi. Are logică?!

Dacă eşti pe jos şi o pisică neagră îţi taie calea, trebuie să te întorci făcând 10 paşi,  şi musai să scuipi de 3 ori, ca să se anuleze ghinionul. Că asta-i problema, se zice că pisica neagră poartă ghinion.

În Italia, dacă un şofer vede o maşină funerară, îşi strânge în mână hhmmmmm... ouţele. Noi facem cruce, parcă.

Dacă îmbraci o haină pe dos, o să-ţi meargă rău toată ziua.

Dacă ieşi şi-n timp ce închizi uşa îţi aminteşti că ai uitat ceva nu te întoarce că-ţi va merge rău negreşit. Şi dacă ai uitat gazul deschis, ce faci? Nu te întorci?! Pfffffffffff

Când se naşte un copil i se pune la mână o brăţară roşie, ca să-l apere de deochi.

Sunt atâtea lucruri în care cred oamenii că te îngrozeşti.

Nu am fost niciodată superstiţioasă, numai dacă se tratează de o superstiție pozitivă de tip: îmbracă chiloţi roşii în seara de anul nou şi-ţi va merge bine tot anul. :D
Dar cred că şi asta este o prostie că nu s-a adeverit niciodată. Geaba am purtat chiloţi roşii, geaba! Am dat banii aiurea că nici nu i-a văzut nimeni niciodată. :))))))))))))) (citeşte ironie, sarcasm, ect.)
Tu crezi în superstiţii? Îţi ghidezi viaţa după ele? Crezi în deochi?!

Post a Comment

6 Comments

  1. Asa e ! In mod logic acel animal se va speria si iti poate sari chiar pe capot...ar fi bine, ideal sa incetinesti viteza si sa-l lasi in pace, dar e multa nervozitate in traficul din Romania!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, aşa ar trebui. Mărturisesc că nu am văzut încă un şofer român care să nu claxoneze când are în faţă un animal. Şi doar e la mintea cocoşului.

      Delete
  2. eu in superstitii nu cred,am luat haine pe dos de multe ori,de intors m-am intors din drum de multe ori,pisici negre mi-au taiat calea,nu mi s-a intamplat niciodata nimic.la altii poate au fost doar coincidente si de aceia cred...nu cred ca se traieste bine daca crezi in superstiti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exact aşa gândesc şi eu, dacă ceva a mers prost a fost o pură coincidență. Ni se-ntâmplă aşa des lucruri proaste că ar însemna să ne gândim mereu că o mâță neagră ne-a tăiat calea. :D A mers prost pt că aşa trebuia să meargă. Nu are cum să se trăiască bine crezând în ceva de genul.

      Delete
  3. Nu cred in asa ceva ! In general persoanele cu o anumita educatie (sau lipsa ei...) cred in superstitii.
    Am auzit si eu de atatea ori in jurul meu superstitiile cu pisica neagra, imbracatul hainelor pe dos sau intorsul inapoi in casa in caz ca ai uitat ceva, geanta lasata pe podea...insa totusi consider ca omenirea a trecut de Evul Mediu (sau poate nu !)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai fi surprinsă să afli că multe persoane "şcolite", diverse facultăţi/doctorate la activ cred şi se ghidează după aşa ceva. Sincer, nu găsesc cuvintele potrivite pt un asemenea comportament. Eram sigură că odată cu trecerea timpului oamenii vor folosi creierul mai mult, se pare că este mai greu decât credeam. Unii mai departe de evul mediu nu ştiu să meargă. :D

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>