Politica şi cinismul

Am fost întrebată de ce nu scriu niciodată despre politică.
Nu scriu pentru că habar nu am despre ea. Nu ştiu nimic de nimic, şi, din nefericire, nici nu mă interesează.
E ca şi cum aş scrie despre cultura rusă, despre cum e să fii bărbat., cum e să fii gravidă. etc.
Nu am nici televizor să urmăresc dezbateri pe temă. Şi dacă nu sunt interesată, nici nu caut informaţii pe net.
Nu citesc ziare/reviste. Un mare defect.
Dar mă duc la vot. Nu prea are sens, ştiu. În orice caz, înainte de a vota mă interesez despre candidaţi.
Întreb pe mama care se uită des la televizor, citesc informaţii pe net.
--- Întrebarea este cât din ceea ce se poate descoperi/afla despre un om, poate să mă ajute să cunosc persoana respectivă?
--- De unde ştiu eu că este candidatul perfect? Mai bine, există un candidat perfect?
Se ştie că înainte de alegeri, politicii fac fel de fel de campanii. Conferinţe de presă, promisiuni peste promisiuni. Unii, care sunt deja la putere, fac ceva bun pentru comunitate. Ce ştiu, o stradă ceva.
Apoi fac multe poze. Sunt sigură că multe sunt "atinse" de Photoshop.
Deseori este deajuns să te uiţi la poza unui om şi să-ţi fie antipatic instant. Fără niciun motiv. Poate fi chiar frumos, atrăgător, dar simţi involuntar ceva negativ. Boh...
--- Ţi s-a întâmplat? Ai votat vreodată ţinând cont de expresia unei fotografii?

Personal, detest oamenii care folosesc injurii, care se leagă de viaţa privată a altora, care insultă, umilesc, disprețuiesc făţiş pe ceilalţi.
Dar şi mai mult detest aroganţii care (după ce au provocat cu bună ştiinţă) la atacuri/replici nu fac decât să zâmbească dispreţuitor, ca şi cum ar zice: tu ţipă/insultă, oamenii vor gândi/vedea că eşti prost. Că numai proştii se încing aşa. 
Părerea mea este că aceştia care tac zâmbind arogant sunt cei mai periculoşi oameni. Ăştia au studiat şi stăpânesc extrem de bine arta "manipulării". O folosesc în fiecare secundă a vieţii, în orice context, fără nicio jenă. Mi-e groază de astfel de oameni. Prefer unul care ţipă, măcar ăsta are emoţii.

Aşa funcţionează lumea.
SE zice că "În război şi iubire orice este permis." Nu sunt de acord, nu ar trebui să fie permis ORICE.
De aia lumea merge în jos, de aceea nu mai avem nimic sfânt.
Banii, puterea, faima (cum am mai scris) ne conduc viaţa. Suntem capabili de orice pentru a avea unul (sau toate trei) lucrurile de mai sus. Strivim fără milă pe oricine ne stă în calea succesului. Pentru că "ne este permis".

Nu voi scrie despre politică, pentru că nu sunt în măsură. Pentru că nu văd onestitate nicăieri. Pentru că oricine care promite şi apoi găseşte scuze să nu facă, nu este demn să conducă ceva/pe cineva.
Politicii ne-au vândut ţara, au vândut viitorul celor mulţi.
Lor ce le pasă? Iau 15 000 de lei pe lună, sau cât naiba o fi, iar românul de rând ia 600.
Cum poate unul care habar nu are ce-nseamnă să trăieşti cu 600 de lei pe lună să ia decizii pentru mine?! 

Da, este cinism, însă sunt sigură că mulţi gândesc ca mine.

Post a Comment

5 Comments

  1. toti politicienii sant mai mult sau mai putin la fel,se gandesc numai la ei,fac legi bune doar pentru ei,nu ii intereseasa soarta celor multi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt de acord. Cunosc mai multe realităţi, obişnuiam să cred că peste tot e la fel. Totuşi, de când m-am întors încep să cred că la noi lipseşte cu desăvârşire morala.

      Delete
  2. Alexandra Enasoae27 February 2014 at 20:54

    in ce zile am ajuns... vai de tara asta... dupa cum povesteste multa lume... tot mai bine era pe vremea lu ceasca!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zile grele. Personal, nu sunt de acord că era mai bine pe vremea lui Ceaşă, nici pe departe. Nu aş vrea să mă-ntorc să stau la rânduri nopţi şi zile pt o bucată de pâine. Şi nu putea merge la infinit aşa, trebuia să se termine odată şi-odată. Dar, clar că nici acum nu e bine. E normal să fie nostalgici oamenii... Dar nu era bine atunci, acum e groaznic. Pffffffff

      Delete
  3. Alexandra Enasoae2 March 2014 at 13:20

    nu e bine deloc... dar na astea is vremurile din ziua de azi...

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>