Păpuşa albă versus păpuşa de culoare


 Din seria „cadouri de Crăciun” Îmi cer scuze, însă nu am o poză cu păpuşi.

Cum am promis în articolul: Povestea adevărată a lui Moş Gerilă (bară meniu „Epoca de aur”) uite şi istoria păpuşii „negre”.

Mama, de Crăciun, mergea să caute cadouri pe unde putea.
Eu nu eram nici măcar „în proiect viitor”când s-a întâmplat această istorie. Dar mi s-a povestit de câteva ori, când ne adunăm toţi fraţii şi căutăm subiecte de discuţii amuzante.

Într-un an nu a reuşit să găsească decât 2 păpuşi mici cu părul lung. Stilul lui Barbie, dar foarte mici. 
Ştii alea cu părul mai lung decât corpul. Poate cineva şi le aminteşte. Eu... nu prea. De fapt nu cred că am văzut vreodată. 
Nu am avut decât 2 păpuşi în viaţa mea şi amândouă erau foarte mari. Uriaşe aş zice. Mai mari ca mine (eu fiind foarte mică, 4-5 ani).

Le-a împachetat frumos şi i le-a dat lui Moş Crăciun să le dea fetiţelor. Nu ştiu dacă era vreun nume pe pachet, cert e că păpuşa incriminată a ajuns în mâinile surorii mele, Alexandrina.
Era mică, vreo 4 anişori. 
Pe vremea aceea... hmm cum să zic, nu erau oamenii obişnuiţi cu cei de culoare. Era ceva ieşit din comun. Diferit.
Când a văzut sora mea „urâtania” aia a luat-o rapid şi a aruncat-o în foc!!!! Urlând că nu o vrea, e urâtă şi că ar fi meritat şi ea o păpuşă „normală”.
Nu i-o lua în nume de rău. Era doar un copilaş. Mai sunt şi acum oameni în toată regula care discriminează persoanele de culoare. Ăia sunt de condamnat. 
Când, sora mea povesteşte această istorie toţi râdem cu lacrimi...  dar nu ştiu cum s-a simţit mama, săraca, că după ce a umblat atâta .. n-a avut parte de surâsuri din partea dragilor ei copii.

Sunt sigură că a înţeles reacţia surorii mele.
Mirarea mea este: de unde naiba a fost adusă în România păpuşa aia neagră??! 
Comuniştii erau la putere... cum de-au permis „traficul” cu aceste fiinţe inanimate?!

Post a Comment

8 Comments

  1. N-am știut de povestea asta! O s-o pun pe mama să mi-o povestească exact!

    ReplyDelete
  2. NU?? Ce chestie. dar e cea mai renumită. Bine. Să-mi zici atunci despre care credeai că o să scriu.

    ReplyDelete
  3. Imi amintesc intr-un an cand ne-ai trimis pachet din Italia ...Doamne ce papusi frumoase una era patinatoare , roooz cu un par blond , superba ce mai. Iar alta mulatra cu un par multicolor. Imi pare rau ca nu le mai am ( imi amintesc ca sora mea avea o prietena a carui tata a fost dat afara de la servici si m-a rugat sa fac o fapta buna si sa i le dau ei, pentru surioara ei mai mica ):(

    ReplyDelete
  4. Erau superbe păpuşele alea.Nu văşusem în viaţa mea aşa ceva. Le-am ales personal. Nu ştiu câte pachete au fost atunci dar am muncit vre-o săptămână găndindu-mă la fiecare în parte. A fost frumos şi pentru mine că ştiam că o să vă placă. Erau Barbie cred. Şi tu ai făcut un lucru mărinimos. O faptă tare generoasă din partea unui copil. Bravo!

    ReplyDelete
  5. Credeam că e despre păpușa pe care nu știu ce vecină a aruncat-o în fântână! Nu-mi aduc aminte cu exactitate!

    ReplyDelete
  6. A... da, şi eu îmi aduc vag aminte. Trebuie să o aud din nou că sigur e de râs!

    ReplyDelete
  7. codreanu petronela10 February 2014 at 14:48

    eu nu am avut niciodata o papusa,dar nici nu mi-a lipsit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Păi... pe vremea aia, nici nu cred că se știa de existența păpușilor. Cel puțin, pe la noi, pe la satele departe de marile orașe.

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>