Defecte de memorie

Sunt un fel de Napoleon eu... pot face mai multe lucruri concomitent. :D Numai că le fac tare prost. :D
Detest să vorbesc la telefon, mi se pare o pierdere de vreme. Aşa că, de fiecare dată când vorbesc cu ai miei (o zi da, una nu) îmi pun căştile şi-mi caut de treabă prin casă. Fac curat/ordine, spăl vasele, etc. Orice numai să nu stau crăcită-n pat vorbind la telefon (vorbesc minim 20 de min. Mama iubește să vorbească/să povestească. Suntem diametral opuse. Dar aşa aflu eu ce se-ntâmplă-n lume, cine a divorţat, cine şi cu cine-şi înşeală consoarta). Îmi vine damblaua dacă stau să ascult fără să fac nimic.
Sau vorbesc în timp ce merg (pe străzi lăturalnice).
Azi, veneam din oraş discutând cu mama despre visuri terifiante. Intru-n casă, închid uşa şi-ncep să caut telefonul în poşetă.
"Măi, fir-ar să fie. Unde naiba o fi?! Mai degrabă dădusem peste el. L-am pierdut negreşit! Mereu umblu cu poşeta deschisă. Şi doar mi-am zis să trag fermoarul. Dar mi-a fost lene. Dacă ar fi fost frate-meu cu mine, nu aş fi avut problema asta. Avea el grijă să-mi închidă poşeta."
Abătută îi spun mamei.
--- Mamă, am pierdut telefonul.
Mama:
--- Care telefon?
Eu, mirată:
--- Telefonul meu, mobilul. Care. Numai unul am. 
Mama şi mai mirată:
--- Dar tu de la ce vorbeşti acum?
Pfffffffffffffffffffff.
Sunt sigură că ai păţit-o şi  tu. Măcar o dată-n viaţă. Poate cu ochelarii, că-i aveai pe cap. Asta este foarte comun.
"Oare trebuie să mă îngrijorez?Dacă am început de Alzeihmer, Doamne fereşte?"
Că aşa se gândesc imediat oamenii în ultima vreme. Au Alzeihmer. Peste tot se vorbeşte de boala asta şi săracii oameni sunt uşor influențabili. Unde mai pui că pare că au toate simptomele.
Eu cred că n-au, şi nici nu doresc nimănui. Un adevărat infern, şi pentru cel afectat, dar şi pentru cei din jur.
Cred mai degrabă că nu suntem atenţi. Făcând mai multe lucruri odată, unul iese prost, dacă nu cumva amândouă/toate.

N-ai păţit să-nchizi uşa şi să pleci ca mai apoi să-ţi vină dubiul că nu ai făcut-o? Mergi departe şi nu ai cum să verifici, nu poţi suna pe nimeni că nu e nimeni acasă... Şi numai la asta te gândeşti. Te învinovăţeşti şi eşti mai mult ca sigur că hoţii ţi-au furat toată iarba. Ce coşmar!!!
De câte ori nu te-ai întors transpirat de spaimă că ai uitat gazul deschis (bine, acum nu ar trebui să mai avem frica asta pentru că sunt alarmele alea care opresc instant gazul în caz de pierderi), sau robinetul, fereastra.

După mulţi ani de studiu pe mine (sunt cobai de laborator) am ajuns la concluzia că nu sufăr de nebunie (totală), sau Alzeihmer. Nu, deloc. Pur şi simplu nu am fost atentă când am pus milioanele alea de euro în sertarul de la cuier (nu am cuier), de aia nu-i găsesc.
Poate am făcut mai multe lucruri odată, poate mă gândeam la ceva, poate mi-a distras cineva atenţia, sau cine ştie ce altceva s-a întâmplat. Nu am prestat atenţie la ceea ce făceam şi mintea nu poate să-şi amintească ceva ce nici măcar nu a observat că a făcut.

Sau poate am uitat intenționat, că amintirea aia-mi făcea rău.
Şi tu crezi că nu te-ai străduit în mod deliberat să uiţi şi te îngrijorezi.
Nu, nu te îngrijora. Mintea nu îţi joacă feste, te protejează. 

Însă dacă ai uitat că ai promis să fii la 7 într-un anume loc, şi nu eşti, înseamnă că pur şi simplu nu ai vrut să fii în acel loc. Că dacă ai fi vrut/ar fi fost important, ai fi notat undeva. Nimeni nu are calculator în cap!

Tricoul îl poţi achiziţiona de pe Tshirt-factory.ro, magazin on line unde poţi găsi nenumărate idei de cadouri amuzante.

Post a Comment

5 Comments

  1. Alexandra Enasoae6 March 2014 at 18:44

    telefonu e sub pat:)))))

    ReplyDelete
  2. cate lucruri mi s-au intamplat de genul asta,se datoreaza neatentiei ,eu stiu,sant o persoana foarte aeriana,distrata

    ReplyDelete
    Replies
    1. De acord. Ne gândim la mai multe lucruri în acelaşi timp şi este natural ca ceva să nu memorizăm. În orice caz, ce faci/unde pui banii este cel mai important.... Dacă-i ai. Acum nu mai am "problema" asta. :D

      Delete
  3. "Psihopatologia vietii cotidiene" de Sigmund Freud raspunde clar la subiectul "Defecte de memorie". :-)

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>