De vorbiți mă fac că nu aud... - Eminescu

Să-mi fie cu iertare, dar nu am reușit să public aceste rânduri mai devreme.

Astăzi se împlinesc 164 de la naşterea lui MIHAI EMINESCU, dar, din acest an, data de 15 ianuarie mai capătă o semnificație: este şi Ziua Culturii Naţionale.

Pe când eram în Anglia, am făcut o traducere a Luceafărului și am propus-o profesorului meu de limbă și literatură engleză.
Citeam cu emoție și observ cum profesorul făcea ochii tot mai mari. Când am terminat m-a întrebat uimit dacă Eminescu a scris doar versuri referitoare la... hmmm... sex.
Am înlemnit și aș fi vrut să fac o gaură în pământ, să dispar pe veci, căci am crezut că am făcut o traducere proastă.
Am verificat și traducerea era destul de bună... și-atunci am stat și am analizat marea majoritate a poeziilor Lui. Da, majoritatea sunt de dragoste, iar câteva, se împing și „mai departe”.
Ceea ce nu fură/știrbește geniul poetului nostru național.

Păcat că s-a stins atât de devreme.
Sper că de acolo, de sus, asistă cu mândrie la manifestațiile de iubire și admirație din partea multor iubitori de versuri... români, moldoveni sau străini...


Daca iti place sa citesti in engleza si esti interesat de perioada comunista, arunca o privire la scurta mea carte (eBook) publicata pe Amazon. Este un fragment din viata de la tara despre care multi nu stiu. Si daca te lasa inima, nu ezita sa lasi o scurta recenzie. In asa fel ma ajuti sa-mi ajut parintii.

Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau viziteaza-ma pe Facebook, si pe celelalte bloguri ale mele: Gusturile nu se discutaPovestea Isabelei. Iar daca citesti in engleza, arunca o privire pe While I breathe, I hope si pe LinkedIn.

Te astept cu mult, mult drag. Multumesc, om cu suflet.

Post a Comment

4 Comments

  1. A fost un romantic incurabil...Il inteleg...Mai stiu pe cineva ca el:) chiar daca iti raspund anonim sa stii ca sunt eu Bogdan in blugi:)

    ReplyDelete
  2. de vorbiti in astup urechile:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super tare. Hi, hi, hi. Scuze pentru răspunsul întârziat. Da. Mai bine cu 9 ani mai târziu decât niciodată.

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>