Sfântul Valentin - Love s...

Ţinând cont că sunt single şi, a dracului să fie, aşa am avut bafta să fiu toată viaţa mea în această zi în care se sărbătoreşte „iubirea”, acest articol este conceput ca „un fel” de pamflet. Doamne... ce frază lungă. Nu-mi place deloc, dar înţelege şi tu... Nu-s foarte fericită.

În ce zi se sărbătoreşte Sf. Valentin? Pe 14 februarie în toată lumea. Ştiu că ştii. :)  În calendarul ortodox este pe 16. Curios. Nu vreau polemici!

Cine a fost sfântul Valentin? Să ridice mâna sus cine are habar. Aşa-i că nu ştii? Te-am prins!
Eu ştiu... pentru că există Google. Mulţumesc din suflet, motorule de căutare! Fără tine viaţa mea ar fi fost goală. Serios.
Aşadar, Valentin a fost un episcop Roman (NU român!) care, se spune, ar fi cununat un păgân cu un creştin. Se mai spune că el dăruia flori din grădina personală şi vindeca bolnavi.
Italia este o ţară unde religia romano catolică este majoritară. Aşadar Sf. Valentin este, prin reflecţie, catolic. Asta ştiam. Cine mă cunoaşte ştie de ce ştiam. :) Scuzaţi jocul de cuvinte.

Sfântul Valentin a fost condamnat la moarte, prin decapitare, de către împăratul roman Claudius al II lea. Fu apoi graţiat şi dat în grija unei familii nobile (???!). Paranteză. În perioada aceea creştinii erau vânaţi ca nişte animale. Închid paranteza. Chestia cu deschisul şi închisul parantezei este ironică. :D
Pedeapsa cu moartea a fost decisă pentru că episcopul Valentin nu a vrut să se lepede de creştinism.
Va fi apoi decapitat (pe ascuns) la Roma în data de 14 februarie 273, din ordinul împăratului Aureliano. Avea 97 de ani şi era foarte iubit de către popor.
A fost declarat (martir) Patron al îndrăgostiţilor şi sărbătorit, în toată lumea, pe 14 februarie.

Iată aşadar, povestea acestei sărbători care pe mine, personal, mă scoate din sărite!
Eu sunt singură, nu am ce sărbători! Ce cruzi sunteţi voi, îndrăgostiţii.
Vreau o sărbătoare şi pentru mine! Hmmm.

Aşadar, bărbaţi... şi asta mi se pare discriminant. De ce bărbaţii trebuie să fie însărcinaţi cu surprinderea iubitei? De ce nu viceversa?!
Uşor pentru mine să aberez când nu am partener. Nu?! Îmi cer scuze, femeilor! Cred că meritaţi, ţinând cont de faptul că în fiecare lună suferim câte 4-8 (20?)zile din cauza... hmm. Ştiţi voi.

Bărbaţi... cum să surprindeţi iubita/nevasta/amanta etc.?
FLORI! clasic, nu?! Uite un link cu o florărie on line care se ocupă cu trimiterea florilor la domiciliu. Este o idee formidabilă, zic eu. Trimite-le la birou şi, te asigur, că vei fi foarte bine răsplătit după această ispravă! Nu întreba! Femeile ştiu de ce!!!
Evident asta dacă iubita ta iubeşte florile în mod deosebit.

Dacă nu, dăruiește-i un inel cu diamant.
Simplu.




Post a Comment

4 Comments

  1. ah :)) Frumos setul , dar niciodata nu il voi primi cadou de Valentine's Day :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Văd că zâmbeşti când spui asta, aşa că sigur ai altele în plan. Mă bucur! :d

      Delete
  2. nu chiar... nici nu stiu daca am sarbatorit vreodata aceasta zi . nu pt ca nu mi-as fi dorit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Înţeleg. La noi nu prea se sărbătoreşte. În Italia sunt înnebuniţi. Cred că ar trebui sărbătorită pentru că, la origine, este vorba de ceva religios. Sfântul Valentin e chiar patronul îndrăgostiților. Firesc ar fi să se "ţină". Părerea mea, evident. :p

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>