Măști cosmetice (naturale) pt ten gras

Tenul gras este lucios, cenuşiu = lipsit de viaţă. Din nefericire (de obicei) cine are tenul gras suferă grozav şi din cauza acneei = coşurilor, punctelor negre (din cauza porilor deschişi). 
Eu am ten gras (mixt de fapt, ca multă lume), dar este foarte senin (nu lipsit de ceva probleme totuşi) pentru că am mare grijă de el. Multă lume mă întreabă cum reuşesc şi iată, am decis, să scriu cât de uşor, practic şi ieftin este. Nu cheltui deloc sume monstruoase, după cum vei vedea. 
În acest post voi vorbi despre măști pe care (personal) le folosesc cu regularitate. Sunt uşor de făcut acasă din fructe și legume de sezon, din plante și alte produse naturale. La îndemâna oricui. 
În viitorul apropiat voi posta mai multe sugestii (inclusiv pentru eliminarea punctelor negre şi a acneei).

Premize:
  1. Orice mască (cosmetică) se aplică (pe tenul curat spălat cu apă caldă şi săpun specific) evitând zonele uscate: gât, conturul ochilor/buzelor. Se știe că în jurul ochilor pielea este mai uscată așa că ai mare grijă. Când pielea e uscată dispare elasticitatea pielii și așa apar ridurile care sunt imposibil de estompat/scos fără operații estetice. Nu rezolva niciodată o problemă creind alta.
  1. Elimini masca cu apă călduţă, NU fierbinte! Usuci tamponând cu un prosop moale, curat, exclusiv pentru faţă, al tău PERSONAL!
  1. După ce ai eliminat masca aplici o cremă lejeră excluzând, de data aceasta, zonele grase (adică cele pe care ai pus masca= cu probleme-acnee-coşuri). Recomand cremele bio/naturale. Va trebui să hidratezi şi zonele grase, dar numai când vei reuşi să elimini mare parte din acnee.
Roșiile sunt minunate. Sucul de roșii (sau/şi piure-ul), mai precis.
Se scurge o roșie matură într-un vas de porțelan/ceramică/sticlă, si se întinde (imediat. Nu lăsa să se oxideze) cu un tampon de bumbac (sau cu pansament steril) pe toate părțile feței afectate de acnee (sau alte părți ale corpului). Se ține în poză circa 15 min, apoi clătești fața cu apă călduță (NU fierbinte). Usuci tamponând cu un prosop moale curat (cum scrie aici). Nu uita ca apoi să aplici o cremă lejeră pe zonele uscate. Operația asta o poți face de 2 ori pe săptămână, evitând zonele uscate cum am zis mai sus
Eu fac piure dintr-o roşie, şi aplic ca mai sus. Mi se pare mai bun, practic şi eficace.

Castraveții. Sucul de castravete, ca și mai sus. Numai că este mai greu să extragi sucul din el. Îl tai bucăți mai mici pe care le lași câteva min (5-10) într-un vas/bol de sticlă. Înmoi în suc un tampon de bumbac şi aplici pe toată faţa, insistând pe zonele cu probleme. Laşi să acţioneze 15-20 min. - Această metodă este mai mult pentru curăţat, dar e foarte bună şi ca mască.
Personal fac altfel (ca şi mai devreme), îl curăţ de coaja (foarte subţire), îl rad pe răzătoarea mică (o bucăţică, cam 3 feliuţe), iau pasta care rezultă şi o întind pe toată faţa, evitând zonele uscate.

Argila. Care nu se găsește la noi pe stradă, dar în magazinele (naturale) specializate, dar și în supermarket-uri. Personal nu o pot folosi pentru că sunt alergică. Am încercat de mai multe ori apoi am renunțat. Îmi făcea mai mult rău decât bine. Cum se folosește ar trebui să fie scris pe cutia/tub/flacon/plicul ce cumperi. Respectă proporțiile și, dacă nu ai folosit niciodată, încearcă pe o porțiune ascunsă a corpului. Pe mine a început imediat să mă usture grozav și am scos-o rapid (spălând energic cu apă caldă. Apoi m-am dat cu ulei de măsline extras la rece).


Rostopasca. Sucul proaspăt de rostopască care este fenomenal împotriva multor alte afecțiuni dermatologice. Am scris 2 postări diferite aici și aici. Se rupe planta, se lasă să se oxideze 2-4 sec apoi se aplică pe fiecare acnee în parte. Se lasă să acționeze chiar și o oră, și se procedează ca mai sus (clătești, usuci tamponând, pui cremă). Aceasta nu este o mască propriu-zisă de aceea se poate folosi în fiecare zi, când vii de la școală poate (seara). Dacă nu ai acasă o plantă de rostopască (şi nu ştii unde să o găseşti citeşte şi acest post
Nu te culca cu fața murdară că pătezi toată perna și nu prea mai iese la spălat.
Atât pentru azi.


Un ten senin şi curat îţi doresc!

Daca iti place sa citesti in engleza si esti interesat de perioada comunista, arunca o privire la scurta mea carte (eBook) publicata pe Amazon. Este un fragment din viata de la tara. Si daca te lasa inima, nu ezita sa lasi o scurta recenzie. In asa fel ma ajuti sa-mi ajut parintii.

Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau viziteaza-ma pe Facebook, si pe celelalte bloguri ale mele: Gusturile nu se discutaPovestea Isabelei. Iar daca citesti in engleza, arunca o privire pe While I breathe, I hope si pe LinkedIn.
Te astept cu mult, mult drag. Multumesc, om cu suflet.


Post a Comment

2 Comments

  1. am facut si eu odata un tratament daca pot sa il numesc asa cu argila si cu castravete ras... pentru fata avand tenul uscat si pot spune ca si-a facut efectul... dar nemaifacand... fata mea tot uscata e:D

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>