Recitirea cărţilor

Am mai scris despre acest lucru, dar tocmai ce mi-am amintit un fapt oarecum curios.

Un „prieten” al meu a scris odată pe Facebook o frază de tipul:
— „Tocmai ce am terminat de citit a 5 (sau a opta, 8, oară) Harry Potter. Oare sunt un tocilar sau ce?!”

Instinctul meu a fost să răspund ceva asemănător:
— „Tocilar? Nuuuuuuuun mare dobitoc, mai degrabă. Cu atâtea cărţi în jur, tu citeşti Harry Potter de 5 ori, în mai puţin de 1 an?!” 

Menţionez că avea 38 de ani, deci nu era un copil să creadă-n basme.
Înţeleg să reciteşti o carte după ani şi ani... pentru că, aşa cum am mai scris, percepţiile/opiniile se schimbă odată cu trecerea timpului. 
Însă mă refer la o carte cu o anumită valoare/greutate. Care să te înveţe ceva. Nu poveşti nemuritoare. Astea-s pentru copii.
Bineînţeles, este exclusiv părerea mea, pe care ar trebui s-o ţin pentru mine. Susţin că gusturile nu se discută, însă aroganţa mă calcă pe nervi. 
Tocilar este un cuvânt mai mult pozitiv, decât negativ. Cel puţin, în engleză sunt 2 termeni diferiţi care exprimă acelaşi lucru: nerd şi geek. Cândva erau peiorative (depreciative), acum şi-au schimbat sensul şi mă bucur. 
În cazul „prietenului” meu, cel mai bine s-ar fi potrivit „dork”!!! 

Vrei să reciteşti o carte?? 
Uite aici câteva cărţi care, consider eu, merită Recitite.
Dar în decursul vieţii, la diferenţă de minim 2-5 ani. Nu în acelaşi an! 
Doar dacă crezi că eşti capabil să te schimbi radical în câteva luni. Şi este posibil, chiar și-ntr-o zi, dar rar, din nefericire.
  1. La răscruce de vânturi - Emily Brontë
  2. Jane Eyre - Charlotte Brontë
  3. O viaţă - Guy de Maupassant 
  4. Risipitorii - Marin Preda
  5. Bărbaţii sunt de pe Marte... John Grey Aceasta este SINGURA carte de pe lista asta care RECOMAND să fie citită chiar și de 5 ori consecutiv, dacă nu ești sigur că ai înțeles. Mai ales dacă ești căsătorit. Chestia este că trebuie să o citiți amândoi, că nu e drept ca doar unul să facă sacrificii să-l înțeleagă/tolereze pe celălalt.
  6. Misterul lui Edwin Drood - Charles Dickens
  7. Istoria celor treisprezece - Honore de Balzac
  8. Madame Bovary - Gustave Flaubert
Ar mai fi multe, însă mă opresc aici. Cum am zis, unele cărţi merită recitite. Altele nu. Dar tu faci ce vrei cu timpul tău.
Lectură plăcută.

Și nu uita, c-am scris și eu ceva cărțuluii. Unele mai groase, altele mai... subțirele așa. 
Pe multe gusturi. 
Pe ale poți să le recitești de câte ori vrei. 
Pe unele, cel puțin. 
— Vrei să spui că n-ai auzit de 14 nuanțe de roșu?!!! Sau de Ada??? 
Să nu cumva să spui „Nu”, că... 
Eh, pe naiba, ce pot să-ți fac? 
Tu acolo, eu... nicăieri. 
Dar în curâmd pe YouTube


Coperta carte Jane Eyre de Charlotte Brontë

*****

Disclaimer

O parte dintre linkurile de pe blog sunt linkuri de afiliat.
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri și bannere.

Pentru detaliile complete, apasă aici



Post a Comment

4 Comments

  1. ”La răscruce de vânturi”, ”Jane Eyre” - cărți pe care le-aș reciti oricând! Recomand și Emil Cioran, e un autor care m-a marcat. Intervalul e timp este obligatoriu, interpretarea lor TREBUIE să difere. Citim cărți vechi, dar ca oameni noi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine zis! Intervalul de timp este fundamental. :)

      Delete
  2. Emil Cioran nu stiu daca e chiar indicat sa fie citit, poate pentru cei care nu sunt cu picioarele pe pamant. Ii mai ancoreaza, daca au rabdare sa-i citeasca reflectiile. Daca esti o persoana melancolica sau pesimista, nu face decat sa-ti ia si dramul de speranta pe care il mai ai. Tristete apasatoare si lipsa de rost a oricarui lucru de pe lumea asta. Nu e realism, e un punct de vedere mai mult decat pesimist. Poate doar Bacovia mai face asta, dar intr-o masura mai mica. Pana la urma nici toamna nu e nesfarsita.... Adela

    ReplyDelete
  3. Am o parere foarte "intensa" despre Emil Cioran, dar o tin pentru mine ca fac rau dac-o zic. Sunt absolut de acord cu tine, Adela. Fanii or sti ei ceva asa ca... sa citeasca.

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>