Sunt știri și „știri”

Marea majoritate a românilor are, cel puțin, un televizor în casă.
Toate canalele te bombardează cu fel de fel de noutăți de ultimă oră.
Când vorbesc cu mama, mi le relatează cu mult patos. Și eu o ascult, chiar dacă nu sunt interesată. Ei îi face plăcere să vorbească.
Ultima este relativă la un „mare cântăreț” român, căruia i s-a prezentat un băiat afirmând că este fiul lui.
Așa cică-i spusese mama lui, pe patul de moarte.
Când aud astfel de „știri”, rămân indiferentă, nu mă surprind deloc. Viața personală a vedetelor (sau a oricărei alte persoane) nu este treaba mea. Dacă aș fi vedetă nu mi-ar plăcea ca viața mea să fie expusă publicului larg.
Dar jurnaliștii trebuie să facă senzație, concurența e mare.  De aceea atât de multe canale transmit non stop scandaluri, războaie verbale de o cruzime teribilă și moralitate îndoielnică.
Și apoi publicul iubește astfel de „știri”. Cine sunt eu să zic care-s bune și care sunt rele?
Pentru mine nu-s senzaționale, dar pentru alții da. Fiecare are gusturile, înclinațiile lui.

Televizoare am și eu: două. Unul alb negru de care sunt legată sentimental. Toată lumea râde când aude așa ceva, mă privește cu uimire.
--- Ce să faci cu un televizor alb negru, acum au ieșit televizoarele cu ecran curbat. Cum poți fi legată sentimental de așa ceva? Aruncă-l. Nu-ți mai folosește la nimic.
Dar uite că sunt. M-am născut când încă nu existau Tv color. Ani la rând am văzut filme alb negru și chiar îmi plăceau. Habar nu aveam că existau și altfel de imagini.
Cum am zis, am televizoare, dar nu am cablu, deci nu sunt folosite de vreo 4 ani. Nici nu știu dacă mai funcționează.

Știrile le aflu de pe net. Ca multe alte informații.
Și cel mai mult mă interesează știrile din sănătate.
Am ajuns la concluzia că felul în care suntem interesați de știri, depinde foarte mult de moral, de cum ne simțim fizic, psihic și chiar material.
Astăzi putem aprecia un anumit tip de știri, iar mâine să ne dezguste.
Azi nu suntem interesați de știri despre Ferrari, Lamborghini, Corvette (de ex.), dar mâine, poate câștigăm la loto și-atunci ne vom schimba interesele. Nu?!

Oricum ar fi, atâta timp cât există calculatoare conectate la internet și platforme de informații, nu am nevoie de televizor.
Și nu voi înceta să citesc știrile medicale: mulți oameni suferă de boli incurabile și sper, în fiecare zi, că se vor descoperi noi tratamente radicale.

Post a Comment

4 Comments

  1. chiar daca am televizor astazi ca e dumineca nu l-am deschis inca,ma pasioneaza mai mult stirile de sanatate,val de infectii respiratorii,l-am vizitat de nenumarate ori.....iti multumesc ca ai scris de unde citesti stirile,nu stiam de mondonews.ro,de maine am sa ma incep si eu sa vizitez site-ul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta pentru că îţi place să citeşti. Şi mai sunt mulţi ca tine. Părerea mea că în Tv se face prea mult show. Şi se pierde vremea vizionând o groază de reclame. :)

      Delete
  2. Nu prea urmaresc stirile prin mediul televizat, mai citesc din cand in cand pe internet. Despre mondonews.ro nu am ce sa spun decat ca este un loc cu de toate, nu mai trebuie sa intru pe doua site-uri sa citesc ceea ce ma intereseaza, unul si bun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, şi relativ la news on line: sunt site-uri şi "site-uri", la fel ca ştirile. Dar este natural, ziarele scriu ceea ce interesează pe cei mai mulţi. Mulţumesc.

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>