Teoria verzei împuţite

Articolul ăsta este inspirat la o întâmplare de ieri legată de o reţetă neconformistă (Biscuiţi cu jumări şi portocale).

Mă aştept la multe polemici. Sper să le fac faţă. Sunt cam sensibilă în ultima perioadă. :D

Sunt născută la ţară, în epoca comunistă. Am făcut şcoala departe de sat, într-un oraş din Moldova. Apoi am plecat peste hotare. Am cunoscut mulţi oameni la viaţa mea, am trăit diferite realităţi/experienţe. Unele m-au şocat, altele m-au făcut să cresc, şi altele ar fi fost mai bine să nu le fi ştiut. Am învăţat foarte multe. Dar numai pentru că am fost deschisă la minte şi m-am dat în rând cu lumea.
Am vrut să ştiu, şi mi-am impus să înţeleg infinte lucruri.
Mi-a fost foarte greu să mă obişnuiesc cu multe ciudăţenii, dar m-am străduit, am dat maximul.

Unii oameni mănâncă varză murată împuțită toată viaţa şi o consideră o delicatesă. Atât ştiu, atât fac şi sunt mulţumiţi.
Nu este o critică, nu judec. Este un simplu fapt pe care l-am observat îndeaproape.
Nu e vina lor, nu cunosc altceva!
Problema stă în faptul că NU vor să vadă mai departe de lumea în care-au trăit toată viaţa.

Şi nici asta nu ar fi o problemă dacă aceşti oameni nu ar ţine cu dinţii de concepţiile/mentalitatea lor; ba mai mult, dacă nu ar încerca să-ţi impună/să te convingă că nu este nimic rău în faptul că sunt rasişti (de ex). Aşa face toată lumea, aşa gândesc toţi = aşa este bine.

„Chiar dacă un milion de oameni cred într-o prostie, tot o prostie rămâne.” - Murphy

Pentru mine aceştia sunt oamenii crescuţi la „ţăruş”, nu ăia care pasc oile.
Chestia este că aceşti  „ţăruşari” nu numai că nu au habar pe ce lume trăiesc, dar mai sunt şi incredibil de aroganţi. Pentru ei adevărul este relativ, şi ignorantul eşti tot TU. Adică ăla care învaţă în fiecare zi ceva nou, care pierde vremea să se cunoască şi să nu vorbească niciodată în necunoştinţă de cauză.
Nu „ţăruşarul” este căpos, Nu, TU eşti! Ce tupeu la tine să-i arăţi că mai sunt şi alte realităţi în afară de aia pe care o ştie de când s-a născut! WTF?!
Ascultă-l pe el, că le ştie pe toate, deşi nu învaţă/nu ascultă/nu citeşte. Dar se uită la filme cu super eroi şi joacă jocuri cu crime, tancuri şi bombe atomice. Şi nu-şi găseşte şosetele în propria casă.

Am vorbit de foarte multe ori despre asta. Şi, REPET, nu pt a judeca, nu am acest drept, dar pt a expune un alt punct de vedere. Mi se întâmplă să dau peste oameni dintr-ăştia şi mă afectează direct.

Nu te obligă nimeni să-nveţi, să adopţi stilul de viaţă al altora, să fii de acord cu ceilalţi, dar puţin respect pentru experienţele, punctul de vedere al altora este minimul de efort pe care suntem toţi datori să-l facem. Da, ştiu „vreau” cam multe. Eu trebuie NUMAI să dau, niciodată să „vreau”.

Dar: Dacă tot ce ai este un ciocan, toate obiectele din jur îţi par cuie. - Legea lui Baruch

Dacă ei sunt fericiţi, mă bucur. Personal, nu iubesc minţile înguste (atenţie: nu am zis proaste, că dintre aceste minţi multe au studii avansate). 

Aleg să stau departe de oamenii care refuză să vadă mai departe de lungul nasului. Mă înspăimântă groaznic oamenii care sunt convinşi că dreptatea stă numai de partea lor, deşi nu au evoluat odată cu ceilalţi. Mă refer la oamenii care mănâncă (de ex) cartofi prăjiţi toată viaţa şi se dau rotunzi că ştiu o groază de reţete pe care NU le fac niciodată.

--- De ce, dacă mie îmi plac cartofii? Ce-ai cu mine? Nu-mi plac fructele de mare. Ce denumire, cum adică „fructe”. Bleah!
--- Ai mâncat vreodată?!?
--- Nu.

Post a Comment

3 Comments

  1. cata dreptate ai,si eu ma lovesc des de astfel de persoane,stau cat de departe posibil,ei au intodeauna dreptate,pentru ei parerea ta e inexistenta,

    ReplyDelete
    Replies
    1. E cel mai indicat să iei distanțele. Cu aceste persoane nu poţi ajunge la un compromis oricât de mult ai încerca. Mă îngrozesc când dau peste unul aşa. Şi naiba ştie cum reuşesc că mi se întâmplă foarte des. Cred că trag la mine ca la miere. Trebuie să-mi reeduc mintea şi să ascult mai mult de instinct.

      Delete
  2. Alexandra Enasoae27 February 2014 at 20:56

    :))))))))))))))) buna tare teoria asta:D

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>