Tinctură cu ardei și alcool – păr cu mătreață

Am făcut aceasta tinctură acasă și am probat-o vreme de 3 săptămâni pentru a vă spune exact dacă funcționează sau nu.
Premiză: Părul meu este gras la rădăcină, deseori cu mătreață (asta din cauză că fac măști cu ouă care au acest efect și pt că nu am circulația foarte bună) și foarte uscat la vârfuri.
Pentru a scăpa de mătreață, cum am scris și aici, mă spăl cu infuzie de rozmarin.
Pentru a hrăni părul folosesc balsam/creme, măști naturale, uleiuri varie. Am scris aici cum.


Dar am auzit că și tinctura/loțiunea cu ardei iute ajută de aceea am decis să o încerc pentru tine.
Îmbunătățește circulația capilară, evident. Nu cred că este neapărat meritul tincturii, dar meritul masajului pe care suntem nevoiți să-l exercităm asupra scalpului. Ardeiul iute înlătură mătreața.
Pentru rețeta ai nevoie de:
  • 15 ardei iuți uscați (imagini)
  • 500 ml alcool de 40° (nu sanitar)
  • 1 sticlă


Taie ardeii mărunt, pune-i (cu tot cu semințe) într-o sticlă la plăcere. Eu am folosit o sticlă de ketchup transparentă. Foarte practic și comod. Ușor de folosit.
Lași 2 săptămâni la macerat.


Când e gata iei un disc de bumbac (pentru demachiere) sau o cârpă/batistă curată o îmbibi foarte bine de tinctură și aplici la rădăcina părului, direct pe scalp. Pui peste tot, freci cu varfurile degetelor, insiști, dar fără a exagera. O să te usture nițel.


O ții pe cap cel puțin 1 oră. După care te speli normal cu un șampon antimătreață (de la Vegis, de ex.), aplici un balsam/cremă, te clătești cu ceai de mușețel cald (calmează senzația de usturime).
Evident, va trebui să faci această operație când ai o după amiază/seară liberă.
Indicat ar fi să o ții și mai mult (4-5 ore), dar eu am ținut-o și 1 oră și 6, rezultatul a fost același.


Mătreața a dispărut instant și după 6 aplicații și o pauză de 1 săptămână încă am scalpul foarte curat. Nicio urmă de mătreață.

Ai putea, de asemeni, să o așterni cu un aplicator, sau dacă ai sticlă ca a mea (de ketchup) este și mai ușor. Numai că trebuie să ai foarte mare grijă să nu-ți intre în ochi. Există un risc extrem de ridicat, recomand infinită atenție. Alcoolul și ardeiul iute pot face foarte rău ochilor.

Există și în comerț, nu am probat-o niciodată, dar am intenție să o fac cât mai curând. Și știi de ce? Pentru că alcoolul este foarte scump și nu prea convine să o faci acasă.

Am uitat să scriu ceva foarte important: accelerează creșterea părului și pot să spun că am probat pe pielea mea. Mi-a fost greu să cred din auzite. Chiar mă miram că mi-a crescut așa de repede iarna (părul crește mai greu iarna), și nu am făcut legătura mult timp.
Deci, dacă vrei să crească mai repede, folosești această tinctură.
Baftă.

Nu uita să te speli foarte bine pe mâini după!

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.

Post a Comment

9 Comments

  1. Interesant. Am mereu probleme cu matreata. Cred ca am sa o cumpar. E foarte practica sticla aia cu pulverizator. Multumesc pentru idee.

    ReplyDelete
  2. Am auzit si pe altele zicand ca functioneaza.

    ReplyDelete
  3. Imi place ideea. Nu am auzit niciodata de asa ceva. Multumesc.

    ReplyDelete
  4. Folositor. Dar iti mai cade parul?

    ReplyDelete
  5. cunosc si eu lume... si e multumita!

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>