Culorile şi personalitatea - negru

Culorile îţi revelează personalitatea. Te dau de gol. Te citeşti ca o carte deschisă.
Da, este adevărat! Ca foarte multe alte obiceiuri/gusturi pe care le avem fiecare dintre noi.

Îţi plac culorile închise precum negru, maro şi variante?! Atunci eşti o fire închisă, depresivă, agitată, agresivă, tristă, melancolică.
De unde am scos-o şi pe asta?
Dracu ştie, dar am făcut un curs acum câţiva ani, probabil de acolo. :D
Unii zic că ce care iubesc culorile închise sunt persoane misterioase.
Sincer, toţi cei pe care-i cunosc, iubitori şi purtători de astfel de culori, nu sunt deloc persoane misterioase, ba chiar foarte deschise.
Negrul este (non)culoarea adolescenței, a trăirilor intense, agitate, trecătoare.
Şi da, ştiu, că negrul nu este o culoare în sine, la fel ca albul, dar cum pot să-i zic altfel?!

Mă gândesc că este chiar ok să porţi negru, mai ales dacă eşti plinuţ, cică ar subţia. Mah, la mine nu funcţionează, dar înţeleg logica.
Se mai spune că este o culoare "cu clasă", versatilă. Corect şi asta. Este o culoare elegantă care se potriveşte în multe situaţii. Acum depinde ce fel de haine îţi iei.
Am avut o perioadă în care am purtat doar negru sau culori foarte închise. Trecem prin clipe urâte. De aia nu prea iubesc culoarea asta.

Dar ce faci când interiorul casei este dominat de negru? Când ai ferestre mici şi becuri chioare?! Ce zice asta despre tine?
Păi nu ştiu, sincer. Un prieten de-al meu mi-a povestit despre un prieten de-al lui (?!) care are marmură neagră peste tot, baia este complet neagră. Uşile wenge, parchet wenge, perdele maro. Pffffffff. Toate chiţibuşurile sunt în ton, nici un fel de obiect deschis la culoare nu-şi găseşte locul în acea casă. Şi când l-a întrebat de ce o astfel de combinaţie, a zis că-i place aşa, de aia s-a chinuit să fie asortat perfect.
Mi se pare corect. Ai o casă, ţi-o faci după gusturile tale.
Numai că negrul este foarte greu de întreţinut. Nu este o culoare practică (părerea mea). Mi-e greu să cred că o femeie (care face curat în casa ei) ar vrea gresie/faianţă neagră, pereţi bej, perdele maro.
Doar un bărbat ar putea face asta. Sau cineva care nu prea locuiește, sau nu face nimic în casa aia. O casă bibelou de sticlă, unde numai respirând s-a pus praful.
Plus că transmite tristeţe, melancolie, etc.
Dacă ar fi să mă iau despre ce spun cei care au făcut studii, acest om are o fire depresivă, complexată, agitată, etc. Dar asta ştie numai acel om.
Sau poate este doar snob: "Nu are nimeni negru, atunci pun eu." Nu ştiu, zic.

Sigur nu aş putea trăi într-o casă atât de "obscură". Mi s-ar părea un mormânt. Şi de ce naiba aş trăi într-un mormânt de bunăvoie?
Iubesc culorile deschise, încăperile luminoase şi spaţioase.
Când "am făcut curat" ultima dată, am încercat să văruiesc cu un alb cât mai "imaculat" (ştiu că nu-i corect), am pus chiar o picătură de albastru pentru a-l face aşa. Asta din cauză că am casa foarte "plină" şi un perete de o altfel de culoare ar fi făcut imposibilă o conviețuire de orice fel.
Şi nici nu-mi intră mult soare în casă. Am ferestrele mari, dar nu intră. E dispusă prost.
Dar se poate respira în voie. Nu ai cum să nu surâzi când intri la mine. Culorile calde precum portocaliul, roşul (şi nuanţe), te vor întâmpina cu seninătate. Va trebui să faci abstracţie de aglomeraţia generală.

Oricum ar fi, gusturile nu se discută. Şi cel care iubeşte culorile închise este liber să-şi mobileze casa cum vrea, dar cred că va fi greu să-i impui altcuiva un astfel de ambient.

Am făcut şi un curs de designer de interior unde am învăţat că negrul este o (non)culoare de evitat în încăperi întunecate.

Albul este o (non)culoare rece, ştiu, dar dă senzaţia de curăţenie, libertate, spaţiu. Şi pe un perete alb poţi pune ce vrei, orice fel de tablou (de ex).
Ia pune un tablou de Munch pe un perete albastru? Încearcă cu Sărutul, de Klimt dacă nu...
Pfff. Aş intra în depresie instant. Unde-i lama?

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.

Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.



Post a Comment

5 Comments

  1. mie mi-a placut intodeauna griul,culoarea neagra intr-o casa te deprima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Griul şi bejul (la haine) sunt culorile bogaţilor. Nu ştiu dacă ai obeservat, dar, după o anumită vârstă, bogaţii (foarte bogaţi) se îmbracă prevalent în bej sau gri. Ia uită-te o ţâră la ăi pe care-i cunoşti. I-am observat ani de zile.
      Exact, într-o casă, negrul te deprimă total. Vorbesc din experiență.

      Delete
  2. negru imi place si mie mult:))) ca par putin mai slaba:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Că trebuie şi să pari slabă tu... Dacă bate vântul mai tare te ia pe sus! :D

      Delete
  3. ai dreptate,bogatii poarta mai mult gri,mie de ce imi place,mi-a placut de cand ma stiu...am citit ceva in legatura cu depresia,inseamna ca sant depresa de cand m-am nascut

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>