Rostopasca şi petele de bătrâneţe

... de pe mâini, dar nu numai (de pe faţă, etc. Eu încă nu am probleme dintr-astea, sunt încă tânără, ce naiba! Asta mi-ar mai lipsi!)



Numele latin (al plantei de rostopască) este: "Chelidonium majus" (thanks bro').

Am mai scris un articol despre această plantă și proprietățile ei, dar consider că e necesar încă unul. 
Am descoperit această plantă acum 3-4 ani, după ce cineva drag mie a avut o experienţă terifiantă cu vitiligo, aşa cum am scris în primul articol.

Astăzi voi scrie despre petele de pe mâini (am amintit ceva şi-n primul articol). Sunt maronii, unele în relief, similare cu pistruii. (Ies în evidenţă mai mult vara.)  Pe mine mă deranjează enorm vederea lor.
Cred că petele de pe mâini sunt ereditare, dar numai dacă eşti predispus. Mă uit la surorile mele şi mai toate au, inclusiv eu (mama are). Mi-au apărut la o vârstă destul de tânără. Erau aproape invizibile, dar eu, care sunt extrem de atentă şi sperioasă la semnele timpului, m-am pus repede în mişcare şi mi-am cumpărat nişte creme care decolorează/albesc pielea. După cum vezi, vorbesc de pete care au nuanţă şi aspect complet diferit de a petelor vitiligo.
Au funcţionat că s-au oprit imediat. Multe au dispărut şi, eu, ca o persoană ignorantă şi incoştientă am încetat să folosesc aceste creme. În foarte scurt timp au reapărut, unele în relief. Nu pot să postez o poză în care să pot arăta exact despre ce vorbesc pentru că aparatul meu (fotografic) nu este performant, dar cred că ai înţeles. Sigur ai văzut la cineva. 
Şi apoi am descoperit rostopasca. Aveau părinţii prin curte, peste tot. Curios e că nu văzusem niciodată până atunci. Mama zice că a fost tot timpul. Boh, nu ştiu. Am notat cum atunci când te interesează ceva îl vezi oriunde.

Folosesc sucul zi de zi, când sunt la ţară. Chiar de 2 - 3 - 5 ori pe zi. E gratis. Nu mai explic cum se face, că am scris în articolul mai sus.
Garantez că se estompează destul de rapid. Dar fii statornic în a-l folosi. E destul de urât să-ţi vezi mâinile pătate de suc de rostopască, dar frumuseţea are preţul ei. Bineînţeles că poţi face asta doar când nu ieşi în public, s-ar cam cruci toţi, aşa că Evită expunerea „mânuţelor" pătate de suc în mijlocul oamenilor. Sau foloseşte mănuşi, din dantelă. :P

O precizare este necesară: pielea se usucă foarte mult şi, dacă nu ai folosit o cremă specifică pentru mâini până acum, e cazul să începi să o faci. Seara, înainte culcare, după ce le-ai spălat bine şi ai eliminat sucul de rostopască (se ia cam greu, dar insistă puţin cu apă călduţă şi săpun). Mâinile, la fel ca şi gâtul, trădează vârsta exactă a unei persoane (femei. Bărbaţii nu au probleme, ticăloşii!). Unul dintre coşmarurile mele.

Ţin să-ţi mai dau o idee (care mi-a venit doar zilele astea), chiar în această perioadă (sfârşitul lui mai, începutul lui iunie) rostopasca, după ce a înflorit (flori galbene) face nişte teci subţiri, similare cu ardeii iuţi (vezi imagini), pline de seminţe care se pot semăna în ghiveci.
Eu am semănat, pentru prima dată, (ca un experiment); am expus ghiveciul la soare şi aştept să văd dacă răsare ceva. Sper din suflet să facă plantă, aşa voi putea folosi sucul de la această miraculoasă plantă în fiecare zi. Încearcă şi tu, dacă petele de pe mâini te deranjează. Cu cât amâni cu atât vor deveni mai vizibile şi permanente. 


Planta se găseşte la tot pasul, pe marginile străzilor, chiar şi-n oraş. Nu recomand să foloseşti sucul de la o plantă din oraş (din cauza contaminării cu smog), dar seminţele nu trebuie să prezinte acelaşi pericol. Culege seminţele (ai grijă că se scutură foarte uşor dacă-s uscate) care sunt similare cu seminţele de mac: mici (cât un vârf de ac) şi negre, şi pune-le într-un ghiveci cum am scris în acest articol (de pe blogul meu de reţete).
Când vei rupe tecele (uşor, dintr-un singur gest) se va elibera instantaneu suc din abundenţă. Nicio altă parte a plantei nu eliberează atât de mult suc ca aceasta. Profită, folosindu-l pe negi, aluniţe, pete, etc. . 

O piele fără pete îţi doresc.

TE ROG, daca observi o modificare la pete, negi, alunite - de ex. s-au umflat, modificat forma/marit, sau au devenit dureroase, IMEDIAT la doctor. 
Nu amana niciun moment. Poate nu e nimic, si sigur asa e, dar sa-ti iei de-o grija. Bine?

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.



Post a Comment

11 Comments

  1. http://www.domitianpasca.com/rostopasca-utilizata-in-tratamentul-cancerului/

    ReplyDelete
  2. Foarte bună este rostopasca. Am folosit-o pentru negi și a avut efect.
    Voi incerca si pentru pete.
    Apreciez articolul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumim frumos pentru mărturie.
      Sunt sigură că va funcționa și pentru pete.
      Să auzim numai de bine.

      Delete
  3. am in gradina si cand voi avea nevoie pentru estomparea petelor o sa folosesc; pana atunci o folosesc la taieturi, julituri, rani in general... :)

    ReplyDelete
  4. Da, și eu o folosesc cu mult succes la răni.
    Mulțumim pentru mărturie.

    ReplyDelete
  5. Buna! Multumesc de impartasire! Te rog sa-mi spui, in cat timp s-au diminuat petele de pe maini? Cat ai tinut tratamentul" ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna!
      In circa 2 saptamani s-au diminuat, dar anul urmator au reaparut, din nefericire, chiar daca mai putin pronuntate. Ma refer la cele de pe maini, dar nu cele de deasupra buzei (acestea au disparut in totalitate in circa 4 saptamani).
      Nu este o cura pe vesnicie, dar eu continui sa o folosesc cat de des pot.
      As fi vrut sa dau o stire mai buna.
      Multumesc pentru comentariu si multa sanatate!

      Delete
    2. Multumesc frumos pentru raspuns! Tot e o veste buna! Sunt perseverenta si de multi ani sunt obsedata de aceste pete de pe maini! Voi proceda la fel an de an!

      Delete
    3. Mulțumesc pentru încredere. Petele astea... vin neinvitate și se simt ca la ele acasă din primul moment. Teribil de nepoliticoase.
      O viață fără pete vă doresc!

      Delete
  6. Buna, din nou! A fost bun remediul, am scapat de petele inestetice de pe mâini! Voi aplica si anul viitor, dacă vor reaparea!🥰 Mulțumesc mult! Sanatate tuturor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună! O, ce veste minunată! Mă bucur așa de mult.
      Rostopasca este fabuloasă în tratarea unor probleme de piele, mai ales in estomparea petelor de bătrânețe.
      Mulțumesc din suflet pentru încredere și mărturia, care sigur va ajuta cititorii în căutare de remedii din bătrâni și apreciază puterea plantelor.

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>