Chiștoace

Nu fumez, n-am fumat niciodată. Nu o spun ca să mă laud. Nu e un mare efort, nu am înclinaţie. 

Dacă nu ştii, s-au făcut studii şi s-a ajuns la concluzia că fiecare dintre noi se naşte cu anumite predispoziţii/înclinaţii/talente. Evident, ereditare. Dar NU e zis că dacă părinţii tăi erau nişte beţivi (de ex.), 100% vei fi şi tu... pentru că mai există şi libera alegere. Nu te obligă nimeni să bei, e doar un impuls, tu alegi dacă să lupţi sau nu împotriva lui
Astea fiind zise să trec la titlu.
Ieri am făcut curăţenie pe scări. Da, în blocul în care locuiesc. Sunt pe post de femeie de servici. De ce? O istorie care nu merită „dezvoltată”.
Aşadar, în fiecare zi găsesc chiştoace (nu numai), asta când ies (nu prea ies, dar fac curăţenie o dată pe săptămână, în medie, şi le găsesc atunci).
Nu pot să nu mă-ntreb care e fiinţa care le aruncă pe scări?! De ce o face? Nu a învăţat educaţie civilă la şcoală? Nu trăieşte în acest bloc? Chiar nu o deranjează mizeria?! Întrebări retorice, evident.
Detest mizeria în general, dar mai mult decât toate, detest mizeria morală! Pentru că aici nu e vorba numai despre murdăria propriu-zisă, dar despre personalitatea unei persoane cu pretenţii de om. Unul care aruncă pe jos chiștoace, hârtii, cutii, sticle = ORICE, este o fiinţă (nu merită apelativul de om) care nu are considerație pentru nimic. Nu ştie ce e respectul şi NU-I PASĂ de nimeni/nimic.

În ţările civilizate se dă amendă pentru aşa ceva. Nu ştiu, dar cred că şi la noi există legea asta. Doar că nu se aplică. E România doar.
Când eram în Italia, ori de câte ori vedeam pe cineva că arunca ceva pe jos mă uitam cu atenţie la individ/ă şi era clar că nu era de origine italiană. De multe ori m-am aplecat să culeg, în urma lor; din respect pentru ţara care ne-a primit şi ne dă de mâncare.

Dar şi-n propria ţară faci la fel? În blocul în care locuieşti? În casă cum te comporţi?! Bănuiesc că ai pe cineva care „se ia” de tine, cum meriţi. Ce naiba, e aşa de greu să fii CIVILIZAT?! Îţi trebuie o şcoală pentru asta? O diplomă de liceu, facultate?!

Bă', bine că nu-s poliţai, că zău că i-aş amenda pe toţi care aruncă lucruri pe jos... când sunt coşuri la orice pas. Odată nu erau, dar acum sunt. Când vom intra în rând cu lumea?
Că drepturile ştim să le pretindem, dar de OBLIGAŢII facem abstracție!

Suntem supărați că-i mizerie pe străzi... dar CINE FACE MIZERIA? Cade din cer? Câteodată, dar 99% provine din mâinile noastre!
Am fost acuzată că aş fi mai rea decât un ofiţer german. Da, recunosc, SUNT... un om corect şi mă deranjează nesimţirea în toate formele ei!! Dar NU CER MAI MULT DECÂT OFER!
Dacă eu pot, poţi şi tu!!! 
PS  Unei gume (de mestecat) îi trebuie în jur de 5 ani să se bio-degradeze. Tu o lipeşti pe unde-ţi vine la îndemână, o arunci pe jos fără pic de consideraţie. 
Vrem în Europa, dar ne comportăm ca nişte animale: lăsăm rahatul pe jos, că nu ştim altceva. Trebuie să vină un om (adult responsabil/educat) să cureţe după noi.

Pace

Post a Comment

2 Comments

  1. nepoata-mea odata le-a mancat cand era mai mica si cand a venit era neagra toata:))) si ce se mai lingea i-au placut enorm de mult:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du-te mă!!! Dar e groaznic. Sărăcuța de ea. Bine măcar că nu erau aprinse. :)))))))))))))))))))

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>