Apă de trandafir

Pentru curăţirea/împrospătarea pielii de pe faţă şi gât (dar nu numai).

Folosesc această apă din comerţ de foarte mulţi ani. Ultima sticlă mi-a dăruit-o, acum 6 luni, una dintre dragele mele surori.

Acum 2 ani însă, când m-am întors în ţară, am văzut la părinţi o plantă de trandafiri ce avem de când mă ştiu. M-am îndrăgostit pe loc de parfumul lor şi mi-a venit în minte că aş putea folosi trandafirii să fac apă de trandafiri. Şi aşa am început să o fac acasă. Nu este parfumată ca aia din comerţ şi sincer îmi place mai mult. Sunt sigură că ei pun parfum în ea şi cine ştie ce alte bazaconii chimice.

Fac o dată pe săptămână (în special sâmbăta), o pun într-o sticluţă şi o conserv în frigider. Este un sistem foarte practic. O folosesc în fiecare dimineață când mă trezesc sau ori de câte ori simt nevoia „să mă fac frumoasă” . Nu ştiu cum să explic, dar parcă ţi se iluminează pielea instantaneu.
Acum e greu să găseşti plantă în natură dar când cineva îţi oferă un trandafir, nu-l arunca când s-a ofilit. Pune-l la uscare şi fă-ţi apă.
Reţeta:
  1. Pune la fiert 1 cană de apă (250 ml) cel puţin pentru 9 minute (în 9 minute de fiert se distrug toţi microbii din apă; aşa s-a descoperit).
  2. Când a fiert destul, scade. Toarn-o  peste petalele ce ai pus într-un recipient (pahar/cană) din sticlă (evită plasticul că la temperaturi înalte emană substanţe toxice. Doar dacă ai un ceva din plastic special, cum ar fi un produs Tupperware).
  3. Acoperă şi lasă să se „odihnească” pentru 10 minute. Când s-a răcit o pui într-o sticlă şi o conservi la frigider nu mai mult de 1 săptămână.
O altă variantă este să torni apă plată (cumpărată la sticlă) peste petale şi să lăşi la macerat vreme de, cel puţin, 8 ore. Mai fac şi aşa din când în când, numai că eu nu prea cumpăr apă.

Udă o bucată de bumbac cosmetic (de unică folosinţă) şi şterge faţa/gâtul cu delicateţe (nu apăsa foarte tare). După care întinde crema/uleiul pe faţă şi gât.
Foloseşte-o şi după ce te-ai demachiat. Este foarte indicat.
Dimineața si oricând simți nevoia, vara când e cald, să te reîmprospătezi. Pune-o într-o sticlă cu pulverizator si poart-o cu tine.

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.


Post a Comment

1 Comments

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>