Iubesc produsele "Made in Ro"

Ce zile negre trăim. Harababură-n politică.
Tinerii pleacă din ţară din cauza lipsei de lucru.
Părinţi uitaţi, copii lăsaţi în voia sorţii să se crească singuri, case în paragină... .
Un voal de tristeţe ne-a învăluit pe toţi. Resemnaţi mergem înainte, ca nişte roboţi teleghidaţi, că înapoi nu putem.

Şi mulţi se gândesc cu melancolie la vremuri apuse:
--- Ce bine a fost până-n '89. Toţi aveau un loc de muncă. Copiii trăiau cu părinţii, nu se ştia ce-i dorul dezndădăjduit.
Muncim nenumărate ore pe zi la patroni străini. Suportăm umilințe extreme, dormim 5 în cameră în condiţii care lasă mult de dorit. Dar avem bani, să ne facem case într-o ţară pe care o vizităm o dată pe an.
Ce bine ar fi dacă am avea un loc de lucru în ţara-n care ne-am născut. Ce bine ar fi dacă produsele româneşti ar fi la fel de râvnite cum sunt cele străine.
În epoca de aur fabricile lucrau foarte mult pe export şi made în Ro era sinonim cu calitate (cum am mai scris).
Textilele erau cele mai căutate (tricotajele, confecţiile).
În garderoba mea am încă pantaloni făcuţi în România acum 25 de ani. I-am purtat mult şi când am plecat în străinătate i-am luat cu mine. I-am readus în ţară atunci când m-am întors. Nu mă pot dezlipi de ei. Mă leagă sentimente candide. Am rochii tricotate, fuste, bluze, etc.
Tata mai are cămăşi, costume, pălării. Mama la fel. Nicăieri nu am mai regăsit trăinicia caracteristică textilelor româneşti.

În zilele noastre avem încă industrie textilă destul de puternică. Este unica care rezistă. Orice oraş care se respectă are cel puţin 2 fabrici unde se confecţionează haine. Dar lucrează pentru firme străine. Branduri de renume mondial pe care noi le-am plăti sute de euro, dacă s-a vinde în magazinele noastre. Case de modă dintre cele mai faimoase-n lume apelează la români pentru a urca pe scenă ţinute care-ţi iau respiraţia.
Făcute la noi (poate) cu etichete made în UE.
Dar străinii ne caută încă, pentru că faima câştigată de-a lungul epocii comuniste s-a menţinut.
Iar noi, dacă am cumpăra direct de la producători, am economisi foarte mult. 
Ador hainele made în Ro şi mi-ar plăcea ca producătorii români să fie promovaţi cu entuziasm. Să li se dea o şansă de a se expune lumii întregi.
**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.

Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.



Post a Comment

2 Comments

  1. hainele produse in Romania sant unice,eu am lucrat la fabrica de confectii Calarasi ,lucrau mult pentru italieni....am cumparat in italia o pereche de sandale made in Romania

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aşa zic şi eu. Cred că suntem cei mai buni la făcut haine. Păcat că trebuie să ne vindem aşa de ieftin. Avem nevoie să mâncăm, din nefericire. Cred că şi eu am luat o dată (tot din Italia) o pereche de pantaloni scurţi "made in Ro". Galbeni. Îi am şi acum.

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>