Paştele şi credinţa

Aş dori ca acest articol să nu stârnească polemici. Însă am observat că cel care nu crede ţine mereu să o zică pe a lui şi să te convingă cât eşti de prost dacă crezi. Sau invers, cât e el de deştept că nu crede. Hmmm. Ai încurcat-o dacă te pui cu el.
Cred că toţi suntem liberi să credem sau nu. Nu ni se poate impune sau lua credinţa.
Sunt de părere că nu ar trebui judecat ce nu se înţelege. Eu, de exemplu, nu vorbesc despre jazz pentru că nu-l înţeleg. Nu-l ascult, nu-mi place= nu înţeleg.
Aşa şi cu credinţa. Dacă cineva crede - mă bucur pentru el, dacă nu - e treaba lui. O fi având motivele lui. Nu mă duc să bat la uşa omului să-l conving. Nu-mi place aşa ceva. Sunt păreri şi păreri. Eu o am pe-a mea tu pe a ta. O respect pe a ta, dar nu mi-o băga pe gât. 
Dacă este o legendă, cum susţin unii, atunci cum de e singura care a supravieţuit de-a lungul acestor mii de ani? Ţi-ai pus vreodată această întrebare?
Pe patul de moarte mulţi atei (ştim de cei faimoşi precum Voltaire) au cerut iertare. Cine suntem noi să zicem că cei care cred sunt proşti? Sau sunt oi şi câte şi mai câte insulte.
Ai o părere - o expui fără să ataci, cu respect şi fără aroganţă.
Tu în ce crezi?! Crezi în ceva? Admir oamenii care cred fără a deveni fanatici. Sunt lucruri care nu se pot explica aşadar nu căuta un răspuns. Dacă crezi - foarte bine, dacă nu - NU insulta şi nu dispreţui. Nu ai acest drept. Nu eşti mai deştept... dar eşti mai sărac.

Paştele este sărbătoarea învierii Domnului. După ce a fost torturat şi răstignit pe cruce, Isus a fost înfăşurat într-un giulgi şi înmormântat. Însăşi mama lui a fost de faţă. Nu-mi pot imagina durerea ei. Mi se rupe mie inima numai cât mă gândesc... închipuie-ţi să fii mamă şi să asişti la torturarea propriului fiu. Carne din carnea ta. L-ai purtat în pântece şi ei ţi l-au ucis. Nu cred să existe durere mai mare!
După 3 zile EL a dispărut din mormânt şi, cei care cred, susţin că a înviat, cum au prezis scripturile.

Este cea mai mare sărbătoare pentru creştinii romano catolici din întreaga lume.
Mare pentru alte religii.
De Paşte se vopsesc ouăle în roşu (de regulă)... culoare ce simbolizează sângele vărsat de Isus. 
Şi evreii au o sărbătoare care se numeşte „Paşte – Pesah” ,dar este sărbătoarea eliberării din Egipt. Pentru ei Cristos încă nu s-a născut.

Pentru atei: „Fiecare ar trebui să creadă în ceva. Eu cred că o să mai iau o băutură.” Corolarul lui Steel asupra credinţei (Murphy)

Respect.

Post a Comment

2 Comments

  1. eu admir persoanele care cred in dumnezeu cu adevarat,as vrea sa cred si eu dar imi este imposibil,,pana la urma fapta spune mult despre un om credincios sau necredincios

    ReplyDelete
    Replies
    1. Credinţa ori o ai, ori nu. Cred că şi Dumnezeu apreciază un om bun, nu unul credincios (dar rău). :)

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>